3 Eylül 2013 Salı

Sodalı Pamuk Poğaça :) Harikaaaaa oluyoo :)))

Herkese Merhaba :)
  Blogda yeniyim ve heyecanlıyım da :) 
  Bugün de çeyiz dışında bir paylaşım yapayım dedim. Bu poğaça tarifini internetten aldım, denedim muhteşem oldu. Ve çokta basit bir tarif. Sizlerle paylaşmak istedim :) 
Resim;
(ilk deneyimim olduğu için birazcık şekilleri bozuk oldu :) ve bazılarının içine peynir koymustum ustune çizik atınca dışarı taşmış ama olsun acemiliğime verin lütfen :)))))  

Vee işte tarif.....

1 Adet sade soda
1 Adet yumurta
1 Adet yaş maya
1 Su bardağı sıvı yağ
1 Tatlı kaşığı şeker
1 Tatlı kaşığı tuz
 Aldığı kadar Un
Susam 

Yapılışı  ::
         Sodayı, yumurtanın akını, mayayı, sıvı yağı, şekeri, tuzu  derin bir kaba koyup karıştırın. sonra unu koyun iyice yoğurun. Ama hamur yumuşak olmalı. (çok un koymayın ki piştiğinde sert olmasın.) hamur yoğurma işi bittikten sonra üstüne bir bez örtüp yarım saat dinlendirin. daha sonra şekil verip üstüne kalan yumurtanın sarısını sürün ve susam atın.  190 derece fırında pişirin.

*****Hamur yapımı 5dk falan sürüyor. fırında ise 15 dk'da oluyor. Dinlenmeyi saymazsak poğaça 20 dk'da hazır. ve çok da yumuşak, lezzetli oluyor. Bu arada davul fırında da oluyor. normal tarifinde 190 derece fırına atın yazıyordu ben davul fırında pişiriyorum. şekil verip tepsiye dizerken fırını açıyorum. tüm işlem bitene kadar ısınıyor zaten. Davul fırında yapacaksanız sürekli takip edin derim.

Umarım beğenirsiniz. yaptığım şekilde azıcık anlattım :) 
Afiyet olsun :)

18 yorum:

  1. hmm basitmiş denemek lazım..

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık, çok güzel görünüyor, deneyeceğim :)
    Blogunuzu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım.
    7. takipçiniz benim.
    Bu arada birbirinden güzel hediyeleri olan 3 farklı çekilişim var, kaçırmayın derim, muhakkak beklerim :)
    Sevgiler
    http://whiteglaze.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum çok mutlu ettiniz beni. :) ♥♥♥
      denediginizde yorum bekliyorumm :))
      hemen bakiyorum blogunuza :)

      Sil
  3. çok leziz görünüyor denemek isterim.. ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Kesinlikle denemelisiniz harika oluyor :)

      Sil
  4. Ben denedim harika oluyor. paylaşımın için çok teşekkürler tatlımm :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. denediğin için çok teşekkür ederim :) çok mutlu oldum :) Afiyet olsun :)

      Sil
  5. slm.. bloğunuza ziyarete geldim ve çok hoş şeyler gördüm.. ilk olarak börekte kullandığım sodayı siz pohaçada kullanmışsınız deneyecem inş .. tarif için tşkler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bloguma hoş geldiniz :) poğaça harika oluyor kesinlikle deneyin derim ben :)
      sevgiler :)

      Sil
  6. merhaba
    poğaça yapma özürlü bana bile bu tarif kolay geldi
    yazdım akşama deniycem heyecanlıyım :)

    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tatlımmm olumlu olumsuz mutlaka bir haber bekliyorumm :)

      Sil
    2. tamam hemen yarın kahvaltıya yapıp sana dönücem :))
      ohhh sıcacık mis gibi :)

      Sil
  7. ziyaretin için teşekkür ediyorum. blogunu çok beğendim.takipçin oldum.tekrar beklerim,sevgiler... bu arada poaça tarifini ilk deneyeceklerim arasına aldım.çok kolay görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloguma hos geldin canim :)
      tarif cok basit ve cokta lezzetli oluyor. Denediginizde inaniyorumki pisman olmayacaksiniz :)

      Sil
  8. bisey sorcakdim.. 1 adetle ne demek istiyorsunuz? ml veya gramm sayisi verirseniz cok sevinirim :)

    YanıtlaSil
  9. Tarifiniz için teşekkürler bende yaptım güzel oldu

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...