25 Eylül 2013 Çarşamba

Yapkrak ve Lahana sarması

Öncelikle Merhaba arkadaşlar

Yaprak ve lahana sarmasına bayılırım..  
ve sürekli anneme yaptırırdım kii öğrenene kadar :)
        internetten araştırınca sarmayla ilgili bir sürü tarif var. kimisi sade yapar, kimisi limonlu, kimisi nar ekşili, kimi fıstıklı üzümlü.. daha bir çok seçenek var ama benim yaptığım bunların hiç biri değil.. ben çok ekşi sevmediğim için limon veya nar ekşisi gibi şeyler hiççç kullanmam sarmamda. daha farklı yaparım :)
Sizler için burada yayınlayacağım tarif anneciğimin öğrettiği tariftir..
önce yaprak ve lahana sarmalarımın resimlerini göstermek istiyorum. :)


ve işte o harika sarmalarımmmmm... ne güzel görünüyor dimi :)

Vee tarif:
4 veya 5 orta boy soğan
1 kilo pirinç
2 yemek kaşığından biraz fazla biber salçası
Yarım demet maydonoz
 1 yemek kaşığı nane
Sıvı yağ

        Önce soğanları ince ince doğrayalım veya robot varsa robottan geçirelim. Doğradığımız soğanları derin bir kaba koyup üzerine biber salçası, yarım demet ince doğranmış maydonoz, bir çorba kaşığı nane, biraz yağ ve en son pirinci ekleyip güzelce karıştırın. vee iç harcımız hazır! :)
bu arada ben tuz koymuyorum çünkü çok tuz sevmiyoruz ailecek ve biber salçası tuzlu olduğu için tuza gerek kalmıyor :))
önceden hazırladığımız yaprak ve lahanaları sarıyoruz.

pişirmek için suyuna bir çay kaşığı sıvı yağ ve bir tatlı kaşığı biber salçası koyup karıştırın ve üzerine döküp pişirin.

Afiyet olsunn :))

27 yorum:

  1. Ellerine sağlık harika görünüyorlar :)

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık.. leziz görünüyor :)

    YanıtlaSil
  3. harıka olmus ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
  4. beyaz lahana dolmasına bayılırım
    ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. Eline saglik sarmalarin gayet basarili olmus bayilirim valla cok canim cekti. Sanirim yarin bendede sarma var:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok tesekkur derim begenmenize cok sevindim :) benim her baktigimda canim cekiyor :))
      Ay sarma yapacaksaniz ben hemen gelebilirim yani yemek icin :) ;) :P

      Sil
  6. Eline sağlık nefisss görünüyorlar.

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar,
    Hemen koşa koşa iadeyi ziyarete geldim bende :))) Sizi izlemeye aldım, paylaşımlarınızı beğendim. Bloğunuz hayırlı olsun.
    Tekrar görüşmeyi diliyorum,
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederimm :))
      çok mutlu oldumm :)
      sevgilerr :)

      Sil
  8. Enfes görünüyorlar gerçektende.Ayni diğerleri gibi. Ellerinize sağlık.Kucak dolusu sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim bu guzel yorumunuz icin sevgiler :)

      Sil
  9. iadeyi ziyarete geliym dedim bu güzel sarmalar karşıladı beni:)özellikle lahana sarmasına bayılırım ellerine sağlık harika görünüyorlar..bloğunu izlemeye aldım, güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle..sevgiler:)

    YanıtlaSil
  10. bayılırım lahana sarmasına.maşallah ince ince ne güzel sarmışsınız,ellerinize sağlık.blogunuzu çok beğendim.bende size üye oldum :)
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederimm çok mutlu ettiniz beni hoş geldiniz bloguma :)

      Sil
  11. sarmalar nefis olmuş.elinize sağlık.şifa olsun.izlemedeyim sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim hoş geldiniz bloguma sevgiler :))

      Sil
  12. Nefis gözüküyorlar ellerinize sağlık.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim bloguma hos geldiniz :)
      sevgilerr :-*

      Sil
  13. ya ben şu beyaz lahana sarmayı bir türlü beceremiyorum.Benim lahanalarda mı acep sorun :)
    ellerine sağlık...
    harika görünüyorlar..zeytin yağlı yaprak sarmada favorim dolma fıstığı,kuş üzümü ve limon :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederimm :))
      şekerimm ben önce küçük küçük kesiyorum sorun olmuyor sararken :)

      Sil
  14. Tarifleriniz ile ilgili sizinle görüşmek istiyorum. Lütfen iletişime geçer misiniz?



    İletişim mail : afiyetleeditor@gmail.com

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...